2016. március 25., péntek

Claire Denis A High Life-ról, Robról


Üdék, frissek és fiatalosak voltunk ma reggel: nem beszélve róla, hogy rövid és angolul íródott...


Claire Denis, a művészfilmek melankolikus rendezője csatlakozik a tinibálvány Robert Pattinsonhoz a mostani idők egyik legérdekesebb társulásában.
Most a High Life-ról mesél, egy meditatív sci-fi filmről, melynek forgatása májusban kezdődik.

A Bálvány és a Szem

Robert Pattinsont leszerződtették Olivier Assayas krimi-thrillerére, az Idol’s Eye-ra, de miután a támogatók meghátráltak, a projekt visszakerült a polcra. A fiatal brit sztár, aki először a gótikus Twilight sorozat Edward Cullenjenként került a nézők szemei elé, mindig keresi a merész projekteket, amik radikálisan különböznek attól, amit elvárnánk egy olyan színésztől, aki elképesztő sikerek és óriási szintű rajongói hisztéria középpontjába került. Most ő lesz a főszereplője a francia író-rendező Claire Denis sci-fi filmjében, a High Life-ban, melyet együtt írt a brit film- és regényíró Zadie Smith-vel. Patricia Arquette és Mia Goth már hivatalosan is Pattinson szereplőtársai. Bár Claire Denis-t teljesen lekötik az előmunkálatok, mégis szakított időt a párizsi, londoni és kölni időpontjai között, ahol a film stúdiói vannak, hogy elmondja nekünk hogyan is találkozott Robert Pattinsonnal – ami egy hosszú és kanyargós út volt.
„Volt egy forgatókönyvem, természetesen angolul, mivel a történet az űrben játszódik, és nem tudom miért, de számomra az emberek angolul – vagy oroszul, vagy kínaiul – de semmiképpen sem franciául beszélnek az űrben. A forgatókönyv írása közben egy arc már volt a fejemben: Philip Seymour Hoffman színészé. Senki mástól nem éreztem akkora emberiességet, mint tőle. Szinte megfogható volt. Úgy éreztem, mintha meg tudtam volna érinteni. Aztán meghalt, masszív kábítószer-túladagolásban. Otthonában találták meg, egy fecskendővel a karjában. Akkor úgy gondoltam, hogy soha nem csinálom meg ezt a filmet… Lelki szemeimmel láttam az arcát, a testét, a hangját és enigmatikus lényét. Hoffman egy megtört ember volt, akinek a hirtelen jött, idő előtti halála szörnyen fájdalmasan érintett, ahogy arra gondoltam, hogy amit annyira szerettem benne az egy érzelmi, spirituális valóság volt, ami az elviselhetetlenség határán állt. Mialatt én még igen lehangolt voltam megtudtam, hogy Robert Pattinson hallott a projektről és szeretett volna találkozni velem. Tartottam tőle, hogy csalódott lesz… azt hittem, nem érdeklődik az olyan filmek iránt, amiket én csinálok! Olvasta a forgatókönyvet és azt mondta, szeretné megcsinálni. Valami más is lenyűgözött benne, a szabadság érzete, a meglepetés ereje. A bennem való bizalma megújította a projektbe vetett bizalmam.

Robertté a főszerep: egy ember, messze a Földtől. Társait sorban veszti el, de ő életben marad, talán azért, mert van benne egy szótlan, szerzetesi tulajdonság is, ami megvédi őt. Olyan döntéseket kell majd hoznia, ami nemcsak rá, hanem másokra is hatással van. Olyasmi ő, mint a Kerekasztal egyik lovagja, csak éppen a tudományos-fantasztikum világában. Olyannak képzelem őt, mint aki körbe van zárva, ezért akkor is, amikor egy csoportban van, úgy tűnik, mintha egyedül lenne, és ez az óvatosság vagy szerénység adja meg azt a képességet, ami a többiekben nincs meg, hogy ellenálljon a félelemnek és a fájdalomnak. Első alkalommal Los Angelesben találkoztam Roberttel. Az ő felségterületén voltunk és annyira nyugodt volt a projekttel kapcsolatban, hogy teljesen elfelejtettem, mennyire híres. Amikor láttam Twilight-ot, egyből megtetszett, mert szívdobogtató karizmája van. Ugyanakkor furcsa volt, mert nehéz lett volna bárki mást elképzelni, aki ennyire messze volt Philip Seymour Hoffman fizikai megjelenésétől, de Robert nagyon enigmatikus, erőteljes jelenléttel bír. Olyan aurája van, amit egyből le akarsz filmezni. Emlékszem, amikor Béatrice Dalle hívott mikor megtudta, hogy a színésznő, aki eredetileg az I Can’t Sleep-ben szerepelt volna úgy döntött, hogy kilép, nyolc nappal a forgatás kezdete előtt. Béatrice egyáltalán nem illett a karakterhez, de azt mondta, „ha akarod, akkor jövök”. Egyből ő lett a megfelelő személy a filmhez és megragadta a fantáziámat. Annyira erőteljes volt, hogy a forgatás első estéjén szédültem, mint akit sokk ért, annyira megindított látni őt. Remélem, hogy nyugodt tudok maradni az első napomon Robert Pattinsonnal.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése